Vakantie met mama - Reisverslag uit Beijing, China van Renée Derks - WaarBenJij.nu Vakantie met mama - Reisverslag uit Beijing, China van Renée Derks - WaarBenJij.nu

Vakantie met mama

Door: Renée & Els

Blijf op de hoogte en volg Renée

05 Juli 2008 | China, Beijing

Hej allemaal,

Hier weer even een kort berichtje. Allereerst iedereen heel erg bedankt voor de kaartjes, cadeautjes, smsjes, berichtjes en telefoontjes voor m'n verjaardag. Echt leuk! Daardoor heb ik me echt jarig gevoeld woensdag. Verder hebben mama en ik er een leuke dag van gemaakt. We hebben die dag op het strand gelegen, een taartje gegeten en zijn 's avonds lekker uit eten geweest.

We zijn dus naar Beidaihe gegaan met de trein. Daar hebben we twee dagen op het strand gelegen en een dag zijn we met een Chinees dagtripje meegegaan naar het Wufo park (5 boedha park). Het was hondenweer en het was zo mistig dat we maar 1 van de 5 boedha's hebben gezien. Maar al met al was het toch ook wel leuk.

Gister zijn we weer terug in Beijing aangekomen.De treinreis duurde 4.5 uur en het kaartje koste maar 2 euro. Maar dat was te merken ook. Geen airco, bijna 40 graden en heel druk. Geen pretje! In Beijing aangekomen voelde het toch een beetje als thuiskomen voor mij. Vreemd dat ik hier straks echt weg ga.Vandaag zijn we nog gaan shoppen op de Silk Market en gaan we nog naar een van mijn favoriete restaurants hier. En dan morgen om 11 uur vertrekt mama weer naar huis. We hebben een erg leuke week gehad met z'n tweetjes! :-D

En dan, 's middags rond half 4 land Bram in Beijing! :-D dan kan de grote reis echt beginnen. Heb echt heel veel zin om m weer te zien!

Waarschijnlijk was dit m'n allerlaatste berichtje uit Beijing. De volgende zal ergens in het zuiden van China zijn samen met Bram. Jullie ook allemaal alvast een fijne vakantie en tot schrijfs weer.

Groetjes,
xxx
Renée en Els

We hebben weer een paar foto's erbij gezet: http://picasaweb.google.com/renee.derks

  • 05 Juli 2008 - 11:23

    Doreth:

    Hee Renée,

    Dat worden drie en een halve lange, lange uren van wachten.

    We hebben deze maanden massaal ons best gedaan om Bram vrolijk te houden. Het weerzien komt ongetwijfeld helemaal goed :)

    Geniet van de man en het samen reizen. Wij blijven nieuwsgierig als vanouds. Dus stel dat je in de buurt van een internet-verbinding komt.... wij willen alles (nou ja bijna alles) weten.

    Lieve Renée, geniet ervan!
    Grrrr D!

  • 05 Juli 2008 - 11:58

    Anita:

    Leuke foto's Renée en Els!
    Geniet straks van je reis en van Bram en daarna zie je ons alweer!

    Kus

  • 05 Juli 2008 - 12:35

    Margje:

    Renée, heel, heel, heel veel plezier met Bram! ik zag m gister nog (dag voor ie weg ging)en hij had beloofd jou een dikke knuffel van mij te geven dus zorg er maar voor dat je m ook krijgt!
    echt heel veel plezier samen in dat mooie, machtige, rare land, geniet ervan!
    en trouwens, Bram had verteld dat jij hond gaat eten, ik wil foto's als bewijs.......

  • 06 Juli 2008 - 07:07

    Tiny:

    Veel plezier samen en tot mail / schrijf of bels.

    Tiny

  • 06 Juli 2008 - 10:00

    Floor:

    Reneetje,
    Super leuk!!
    Els, ookal kreeg ik gelijk Renee aan de telefoon, ik was ook erg benieuwd naar hoe jij het had daar!
    Bram zal er nu wel ongeveer zijn.
    Heeel veel plezier samen en geniet van de tijd!
    xxx

  • 07 Juli 2008 - 10:09

    Doreth:

    Dag Bram in het verre China.
    Ga ik te ver wanneer ik ook van jou een beeldend verslag verwacht?
    Geniet net zoveel als wij aan jullie denken!
    Grrrr D!

  • 07 Juli 2008 - 15:29

    Marloes:

    Leuke foto's renee!!
    Ziet er super gezellig uit met jullie mam. Lekker aan het strand gelegen, heb je wel verdiend na al dat studeren. Heel veel plezier met je reis met Bram, geniet ervan samen!!
    xxxx

  • 08 Juli 2008 - 10:24

    Marijke:

    Hoi Renée

    Je verhalen gelezen en je foto's bekeken!!
    Zo te zien heb je het samen met je moeder goed naar je zin gehad.
    Geniet nu maar samen met Bram van alle leuke dingen die jullie ongetwijfeld samen gaan beleven!!!

    Groeten uit Zeeland

  • 08 Juli 2008 - 19:36

    Els:

    Hoi Renée en Bram

    Inmiddels zullen jullie wel in het Leo-hostel zitten, en ik ben natuurlijk benieuwd welke kamer. Ook Sakura, het gezellige cafeetje aan de overkant zal Bram ondertussen wel kennen.
    Kortom wij zijn,zoals Doreth ook zegt,heel erg benieuwd wat Bram er allemaal van vindt en ervaart. Ik weet ondertussen ook dat als je daar bent weinig bezig bent met het thuisfront, maar wij vinden het o zo leuk om toch een beetje mee te reizen met jullie.

    Geniet er maar flink van,vooral nu je Renée,een grote beschermheer bij je hebt die al die kijkende en fotograferende chinesen een beetje op afstand houdt.

    Groetjes vanuit het regenachtige Zeeland
    XXX Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

21 februari vertrek ik naar China, naar Beijing om precies te zijn, om daar 4,5 maanden Chinees te gaan Studeren aan de universiteit.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 14740

Voorgaande reizen:

21 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: