Studie afgesloten en de vakantie kan beginnen - Reisverslag uit Beijing, China van Renée Derks - WaarBenJij.nu Studie afgesloten en de vakantie kan beginnen - Reisverslag uit Beijing, China van Renée Derks - WaarBenJij.nu

Studie afgesloten en de vakantie kan beginnen

Door: Renée en Els

Blijf op de hoogte en volg Renée

29 Juni 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal!

Mijn studie hier zit er nu echt op. Ik heb alles goed afgesloten en mijn diploma en cijferlijst binnen. Het eerste deel van m'n China avontuur zit er op en nu kan het reizen beginnen. De afgelopen weken heb ik vooral veel gestudeerd en natuurlijk ook het voetbal gevolgd. En oh wat baalde iedereen er hier ook van toen Rusland won. Maar niks aan te doen, volgende keer beter.

Eergisteren is mama aangekomen in Beijing. Omdat ik diploma uitreiking had kon ik haar niet afhalen van het vliegveld en moest ze zelf met de taxi naar het hostel. De chauffeur sprak geen engels en wist de weg ook niet dus heeft ze met handen en voeten zelf de weg gewezen naar het hostel. Daarna zijn we gaan winkelen in Tibetaanse winkeltjes bij het Houhai meer en hebben we leuke hemdjes en schoenen gekocht.

Gister hebben we eerst de laatste spullen uit mijn kamer gehaald en heb ik afscheid genomen van iedereen op de campus. Daarna heb ik mama meegenomen naar de Sushibar waar ik al vaak ben geweest. Erg lekker was het! En 's middags hebben we ons flink laten verwennen met een voetreflex massage, een pedicure en een manicure. Erg luxe :-D (zie foto). 's Avonds hebben we nog lekker zitten borrelen tot 1 uur in ons favoriete barretje.

Vandaag hadden we gepland om naar de Lama tempel te gaan maar helaas ben ik een beetje ziek. Flink diarree en buikkrampen. Daarom doen we het vandaag maar rustig aan zodat ik morgen weer helemaal fit ben. Morgenvroeg gaan we met de trein naar Beidaihe, een badplaats 3 uur van Beijing. Hopelijk zit het weer mee en kunnen we lekker op het strand liggen. Hierover volgt nog meer.

Heel veel groetjes van ons.
xxx
Els & Renée

Foto's:http://picasaweb.google.com/renee.derks


  • 29 Juni 2008 - 07:45

    Fam. Wijdeven:

    Ha die Renee en zusje Els,

    Als eerste heeeel veeeeel complimenten voor de schitterende foto's die je op de site hebt gezet. Wat ziet het er allemaal schitterend uit wat een prachtig landen (mooie foto's) maar vooral levendig je ziet jullie genieten van alles wat er met je gebeurd. Behalve Chinese taal, muziek, lievelingspetekind zijn etc, etc, heb jij nog veel meer gaven……………………
    Fotograaf !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Als tweede natuurlijk van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma, Shapoo !!!!!!

    Ben gisteren met Oma naar de show van Andre Rieu geweest. Eerst met trein dan terrasje gepikt in Amsterdam en dan naar de show. Oma heeft geweldig genoten en beleefd dit waarschijnlijk net zo intens zoals jij alles in China beleefd.
    De show van Andre was fantastisch en ik ben blij dat ik mee ben geweest al is het alleen maar om oma te zien genieten.

    Zusje geniet er de komende dagen van om samen met je dochter op te trekken (voor vele moeders een grote droom)
    Renee alvast proficiat met je verjaardag en je moeder heeft het cadeau bij, geniet er van.

    Heel veeel groetjes en kusjes en al wat wenselijk is van Ome Jos ook namens Helma, Lisa en Daan.

    P.S. Renee let jij een beetje op mijn zus. Dat ze niet in zeven sloten tegelijk loopt.

    Doei…………….


  • 29 Juni 2008 - 08:15

    Doreth:


    Ja Els,
    Groot gelijk. Ik zou ook elke reden aangrijpen om naar mijn leuke kind te vliegen. Een weekje verwennen en pret voor twee personen. HEERLIJK!

    Hee Renée,
    Wat geweldig stoer, een Chinees diploma! SUPER!

    Dag dames,
    Geniet van de vakantie (want dat is het nu echt)

    Grrrr D!

  • 29 Juni 2008 - 08:50

    Floor:

    Renee en Els,
    Een hele fijne tijd samen! Ik hoop dat jullie er allebei flink van gaan genieten! Nog even en dan komt ook Bram!
    Ik hoor de verhalen..
    xx

  • 29 Juni 2008 - 09:20

    Sylvia:

    jullie lijken wel 2 filmsterren op die foto in de Sushibar. Hartstikke
    mooi...
    Hele fijne tijd samen...
    Lieve groetjes sylvia

  • 29 Juni 2008 - 09:27

    Maarten:

    He René,

    Leuk om elke keer weer iets van je te lezen.

    Van harte met je diploma... Weer een hoofdstuk afgeloten! Op naar het volgende avontuur.....

    Geniet nu van je wel verdiende vakantie en reis samen met je moeder.

    We zien je snel weer en dan drinken we er een kopje koffie bij.

    groetjes,

    MAARTEN


  • 29 Juni 2008 - 12:10

    Ilja:

    Heel hartelijk gefeliciteerd met je diploma. Aan ons nu om plaats te maken voor de nieuwe vierdejaars! Proficiat!

    Heel veel plezeier met je moeder daar in Beijing.

    We zien je snel terug hier in Nederland en dan moeten we gauw bijkletsen. Ik ben heel benieuwd naar alle verhalen en belevenissen.

    Veel liefs,
    Ilja

  • 29 Juni 2008 - 12:26

    Anita:

    Hee!

    Wat is je haar lang geworden! Heel veel plezier deze week met je moeder! En alvast gefeliciteerd natuurlijk!
    Geniet ervan!

    kus

  • 29 Juni 2008 - 13:21

    Tante Mia:

    Rene Hartelijk gefeliciteerd wat geweldig en nu maar lekker genieten,eerst samen met Els en daarna met Bram.
    Ik hoop dat je maag snel weer tot rust komt dan voelt alles een stuk prettiger,Els geniet ook maarlekker van dit speciale weekje heel veel plezier samen,en een dikke knuffel.Ook heel veel groetjes van Jan

  • 29 Juni 2008 - 14:14

    Alexandra:

    Hey Renee!!

    Gefeliciteerd!!
    En nu lekker genieten

    groetjes van ons allemaal
    van de drukkerij!!

  • 29 Juni 2008 - 17:13

    Dames:

    Heel, heel, heel veel plezier samen!!
    de tijd gaat thuis nu zo snel, voor mn gevoel duurt t nog zo kort tot ik je weer zie Renee, goh wat heb ik daar zin in!!

  • 30 Juni 2008 - 09:47

    Kristel:

    Lieve Renée

    Geniet nu maar van een welverdiende vakantie.. :)

    Ik ben echt blij voor je! :)

    En gefeliciteerd met je diploma!! :D

    Liefs Kristel

  • 01 Juli 2008 - 20:36

    Theo Ria Volkel:

    Hallo Renée,
    Het is nu bij jullie alweer dinsdag 2 juli, dus ben je vandaag jarig!
    Van harte proficiat met je verjaardag! Maak er een leuke dag van samen met jullie mam, en geniet nog van de tijd dat je in China bent!

  • 02 Juli 2008 - 06:43

    Fam. Derks Lieshout:

    hallo renee, van harte gefeliciteerd met je diploma en je verjaardag. 20 jaar alweer. en heel veel ervaring rijker. we wensen jou en je moeder een hele fijne dag en nog een geweldige vakantie. piet & betsy

  • 02 Juli 2008 - 11:22

    Jolien:

    Hey Ruini!!:D Bedankt voor je berichtje op mijn site. Heb nu pas weer toegang tot internet.

    Het hotel waar Ronnie en ik verbleven de eerste 2 nachten, was echt super! We zijn naar Wangfujing geweest, waar we lekker bij de Thai hebben gegeten en een heerlijke ware chocolade muffin hebben genuttigd;) We hadden eigenlijk voor de andere nachten het Chinese Box Hostel geboekt, maar die hadden nog geen toestemming gekregen om open te gaan. Dus heeft dat vrouwtje voor ons het Red Lantern Hostel gebeld om te vragen of er nog plek was. Dus daar zitten we nu. Dat is redelijk dichtbij Xizhimen. Vandaag zijn we van Jinshanling naar Simatai gelopen, echt een super gave tocht. Maar ik ben zo ontzettend verbrand!!:( Het weer gisteren was echt slecht en dat zou het vandaag ook worden, nou niet dus. Maar goed, het was wel echt heel gaaf. Blijk ik trouwens mijn zwarte Levi's/All Stars vergeten mee te nemen vanuit de campus. Stom stom stom!! Maar ik heb Isha gebeld of ze ff wil vragen of ze ze hebben gevonden.

    Ik hoop dat jullie nog veel zon krijgen en lekker kunnen genieten!Ben je al zenuwachtig aan het worden voor zondag?;)
    Ik moet zeggen dat het echt zenuwslopend was, daar op het vliegveld. Maar toen ik Ronnie weer in mijn armen nam, voelde het weer zo vertrouwd en ook om hem hier in onze omgeving te hebben. Echt helemaal super:D

    Nou meid, geniet er maar lekker van de laatste dagen met je moeder en natuurlijk met Bram en dan zien we elkaar in Kunming :D

    Dikke kus Youlin

  • 02 Juli 2008 - 13:22

    De Buurtjes :

    Hallo Renee en Els,

    Renee nog gefeliciteerd met je diploma en je verjaardag. Het is nu tijd om samen met jullie mam lekker te gaan genieten.Dit zal jullie wel lukken, gezien de mooie foto's die op de site staan.Daarna nog enkele mooie weken samen met Bram. Dan wordt het weer tijd om naar Zeeland te komen om ons alle een liveverslag te doen.

    Heel veel groetjes, van Nelly en Bart, en de rest van onze familie.

  • 02 Juli 2008 - 19:11

    Sylvia:

    Hartstikke gefeliciteerd met je 20ste verjaardag ik zal blij zijn als je bram veilig in je armen kan sluiten. verjaardagszoenen van ons
    allemaal.

  • 02 Juli 2008 - 19:20

    Ellen Koenders:

    Haa Renee,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Én met je diploma!! Super meid..
    Geniet van je laatste avonturen!
    groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

21 februari vertrek ik naar China, naar Beijing om precies te zijn, om daar 4,5 maanden Chinees te gaan Studeren aan de universiteit.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 14739

Voorgaande reizen:

21 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: